Že dodobra smo zakorakali v leto 2018, ki na različnih področjih prinaša kar nekaj sprememb, novosti in tudi izboljšav. Tudi na področju spleta se dogaja marsikaj, posledično pa tudi na spletnih straneh, ki so jih za nas izdelali le najboljši strokovnjaki. V nadaljevanju se bomo osredotočili predvsem na trende spletnih strani v letu 2018.
Predvsem pa se bomo osredotočili na optimizacijo spletnih strani, ki je pri tem pogosto ključnega pomena.
Trendi, na katere moramo biti pozorni pri optimizaciji spletne strani
V letošnjem letu bo tako v ospredju tehnologija glasovnega iskanja, ki bo predstavljala veliko priložnosti za spreminjanje načina komuniciranja in obdelave informacij. Na vidiku je namreč velik vzpon digitalnih pripomočkov, ki lahko spremenijo način poizvedovanja na spletu. Raziskave že kažejo, da eno od petih iskanj že izhaja iz glasovnih poizvedb. Z digitalnimi pripomočki pa se vsekakor izboljša tudi natančnost iskanja, zato bo tudi več ljudi uporabljalo tovrstno iskanje.
Izziv za leto 2018 je tudi upravljanje z blogi. Tukaj gre predvsem za izgradnjo odnosov med uporabnikom ter blagovno znamko, in sicer z vzpostavitvijo močnih stikov in povezav, ki bodo na dolgi rok vsekakor koristni.
V letu 2018 pa bo uporabniška izkušnja za SEO postala še veliko bolj pomembna. S strani strokovnjakov je namreč jasno nakazano, da je nujno osredotočenje na uporabnika. Dobra uporabniška izkušnja namreč poveča verjetnost, bodo uporabniki redno spremljali spletne strani in jih tako tudi uporabljali. Nekateri celo menijo, da je tovrstna izkušnja skriti dragulj spletne prodaje.
Trend za leto 2018 pa so tudi obogatene razširitve ter hitri odgovori. Priljubljenost razširitev, ki so obogatene, je povečala konkurenco med podjetji. Izjemno priljubljeni so seznami, tabele ter grafi, izjemno koristno pa je, da spletne strani obogatimo tudi tako, da je vsebina podana v obliki vprašanj in odgovorov.
V letu 2018 pa je že na vidiku tudi izjemen vzpon vizualnega iskanja. To področje je namreč izredno razburljivo, hkrati pa predstavlja kombinacijo tehnoloških inovacij in uporabniške izkušnje. Obogateni vizualni elementi postajajo vedno bolj privlačni in uporaba inovacij prinaša vsekakor zanimiv ter tudi konkurenčen trg. Vse več podjetij tako priznava potencial uspešnega vizualnega iskanja.
V tem letu pa bo vsekakor veliko govora ter pisanja o umetni inteligenci ter o strojnem učenju. Ta dva namreč že močno spreminjata način uvrstitve rezultatov iskanja. Strojno učenje nam na primer lahko olajša način iskanja. Uporabnikom namreč pomaga najti kontekstualne rezultate. Vsekakor tovrstno učenje ne uporabljajo samo na tem področju, ampak tudi na primer pri interpretaciji podatkov in marketinški avtomatizaciji.
Spletne strani in njihova optimizacija bodo torej v letu 2018 še kako zelo zanimivi. Že res, da so na tem področju tradicionalne tehnike še vedno izjemno učinkovite. Zavedati pa se moramo, da so v razvoju tudi številni trendi, ki bi lahko in verjetno tudi bodo znatno spreminjali prakso, ki se odvija pri optimizaciji iskanja. Najbolj koristno je, da sledimo najnovejšim trendom, poleg tega pa tudi ugotavljamo, kako lahko na primer naša blagovna znamka vzdržuje uspešno strategijo SEO za čas, ki šele prihaja.
Napisal: Primož Vrabič