Strinjali se boste z menoj, če rečem, da vsak dela napake. Še boljše pa je, če se iz naših napak tudi kaj naučimo. Žal so prevečkrat predrage, saj nam vzamejo čas, denar in pa zamujene priložnosti. Učite se iz tujih napak in ne iz vaših.
Predstavljam vam tri predstave podjetnikov, ki so napačne. Ne delajte enakih, bo splet vaš zaveznik in bo delal za vas ter vam ves čas vozil nove kupce.
1. »Spletno stran smo izdelali, kupci pridite k nam«
Izdelava spletne strani je končana in je objavljena na spletu, vendar še s tem niste dosegli cilja. S spletno stranjo se je treba ukvarjati in biti ves čas dejaven, zato ne zaključite že na začetku vaše spletne poti. Kot če bi zgradili trgovino sredi gozda, brez cest daleč od mesta in čakali, da pride kdo kaj kupit. Zgraditi je potrebno še ceste, ki bodo vodile do vaše trgovine v gozdu. Prav tako pa morate zgraditi tudi ceste na spletu, ki bodo vodile do vaše spletne strani. To so oglaševanje na Googlu, optimizacija spletnih strani, e-poštni marketing, socialni mediji, …
Na spletu je gradnja cest mnogo cenejša in pa hitrejša kot v resnici. Ko imate izdelano spletno stran, je oglaševanje na Googlu še kako uporabno in se vam bo tudi obrestovalo. Prav tako začnite že z Off-site optimizacijo spletne strani in s tem izboljšajte uvrstitev med zadetki. Zberite čimveč kontaktov, ki jim boste kasneje pošiljali e-novice. Prav tako pa ne pozabite na Facebook!
2. »Poskusili smo vse mogoče od A do Ž, ne deluje.«
Vse od A do Ž lahko zamenjate z oglaševanjem na Googlu, oglaševanjem na Facebooku, pristajalnimi stranmi ali čem drugim in dobili boste razočarano izjavo, ki jo vse prepogosto slišim iz ust slovenskih podjetnikov.
Na žalost je res. Ni vsak kanal primeren za vsako podjetje in dejavnost. Ne obupajte nad Googlom in se pred tem raje vprašajte kako je potekal vaš marketing. Ste si zastavili prave cilje ali so bili realni? Ste merili rezultate in kakšne podatke ste dobili iz njih? Ste kljub pomanjkanju znanja raje naredili sami in s tem privarčevali kakšen Evro?
Veliko jih je že klicalo, da so si naredili oglaševanje na Googlu, ne znajo pa pravilno napisati oglasa, narediti oglasne skupine, nastaviti denarja. Tudi na Facebooku ni dovolj, da objavite akcijsko ponudbo in potem celi razočararani ugotovite, da ni imela učinka. Oglaševanje na Googlu in Facebook sta zelo učinkovita, če ju znate uporabljati in izbrati pravi pristop.
Izberite pravega ponudnika oglaševanja na Googlu, oglaševanja na Facebooku ali pa katere druge storitve in tako boste privarčevali denar, pa tudi čas. Ohranili pa boste tudi nekaj živcev, saj bodo stvari začele funkcionirati in boste začeli prodajati.
3. »Ne potrebujemo spletnega marketinga, stranke dobimo prek priporočil.«
Res je, da lahko stranke izvedo za vas od prijateljev, znancev, pa še na kakšen drug način. Je pa tudi res, da vas bodo stranke preverile na spletu, preden vzpostavijo prvi kontakt z vami. Zato je pomembno, da imate vsaj nekaj spletne prisotnosti, spletno stran, ki jo bodo lahko našli, saj boste drugače izgubili kakšno potencialno stranko in sploh ne boste vedeli za to.
Veliko ljudi najprej preveri informacije ne spletni strani in se šele potem odloči za nakup v fizični trgovini. Splet nam omogoče pridobiti nešteto informacij, ki jih iščemo in so kdaj že stranke boljše informirane kot pa prodajalci. Pred nakupom, nekateri pregledajo vsaj tri spletne strani, nekateri pa še več. Seveda primerjajo konkurenco in zato je pomembno, da vaša spletna stran naredi dober vtis.
Čeprav bo nekdo kupil v fizični trgovini ali pa za vas izvedel od znanca, pa morate vedeti, da je spletna stran na voljo 24 ur/dan, vse dni v letu, tudi ko vi ne delate. Zato je to vaša izložba in naj si jo potencialni kupci ogledajo.
Ste se našli v kateri izmed teh napak oz. zmot? Ne skrbite, vsako izmed njih lahko spremenite v priložnost. Pa veliko uspeha vam želim!
Napisal: Primož Vrabič